8 mars 2011

Anonyma kommentarer

När jag stod i duschen här om dagen började jag fundera kring det här med anonyma kommentarer. Varför man väljer att kommentera någonannans tankar, åsikter, inlägg anonymt. Det första som slår mig är att man själv inte står för vad man tycker (om man nu kommenterar negativt och/eller har en annan åsikt). Här i Sverige har vi ju yttrandefrihet så varför inte ta vara på det och stå på sig för det man tycker? Dessutom ger man inte den man kommenterar hos någon chans att försvara/förklara sig?

Det känns inte lika "allvarligt" med positiva anonyma kommentarer, men samtidigt undrar jag ändå varför? Skäms man över att man läser eller vad handlar det om? Ni får gärna förklara för mig :)

Jag vet att jag själv ett ytterst fåtal (2-3 ggr) har kommenterat som anonym, och nu när jag tänker efter så ångrar jag att jag inte signerade med mitt namn, mina åsikter är väl mer värda än så?

Bara lite Tisdagstankar från en trött mamma :)





Idag filade vi supergoda semlor som finaste Hanna och Adde kom förbi med efter middagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du tar dig tid att lämna ett spår :)