4 mars 2011

Tidsfördiv

Snodde dessa frågor från Zalina, ett bra tidsfördriv;)

Vad heter ditt barn?
Carl Abbe Viggo Rehn, Carl från Stefan, Abbe från min pappa

När var du beräknad att föda?
7e April

Föddes barnet på utsatt datum, om inte när?
Vattnet gick 06:00 på utsatt datum, efter 1 timme började intensiva värkar. Dock tog det LÅNG tid och han kom inte ut förän 07:11 dagen efter (8e).

Hur stor var barnet vid födseln?
3720 g och 50 cm lång

Hur lång tid tog förlossningen?
25 timmar från när värkarna startade.

Tog du någon smärtlindring?
Lustgas

Är du tillsammans med barnets pappa?
Ja, sedan drygt 7 år

Tog ni reda på könet?
JA! Hur kan man låta bli?;)

Hade ni bestämt vad barnet skulle heta?
Nej, vi hade "Viggo" som förslag.

Hade du en svår graviditet:
Mådde väldigt illa fram till V13, annars inga smärtor. Dock var jag väldigt nervös och rädd vilket var jobbigt psykiskt.

Kan du tänka dig att skaffa fler barn?
Självklart! Dock är det ingenting jag tar förgivet, Viggo är en gåva som jag är så tacksam över Och detsamma gäller hans eventuellt blivande syskon.

Har du fått några bristningar?
Ja, på höfterna, insidan låren och på magen. Men det gör mig faktiskt ingenting, det är ju ett bevis på att jag värt på någonting vackert. Jag är stolt över min kropp och älskar den för det den gett mig!

Var du nervös inför förlossningen?
Nja, inte för själva förlossningen. Jag var rädd för att han inte mådde bra, att han skulle vara sjuk.

Hade du några cravings?
Kommer faktiskt inte ihåg?

Hur reagerade du/ni när du plussade?
En a v de lyckligaste dagarna i våra liv, 31/7-2008

Hur långt gången var du när du förstod att du var gravid?
Inte långt, 4-5 veckor kanske.

Hur mycket gick du upp i vikt?
Ca 16 kilo LOVE =)

Hur länge ammade du?
7 månader

Vem är barnet mest lik?
Som nyfödd en kopia av mig, n mer och mer Stefan. Vad tycker ni?


Vad är det bästa med att ha barn?
Allt. Alla känslor. All kärlek, att få följa en liten människa i utvecklingen är så coolt!

Vad är det sämsta med att ha barn?
Sämsta? I love Every second :)

Är ditt barn döpt?
Nej, vi vill att han ska få välja själv så vi hade namnfest istället.

Hur gammal är barnet nu?
Han fyller 2 år om drygt en månad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du tar dig tid att lämna ett spår :)